Eesti Energia uus lahendus lubab tulevikus kasutada elektriautot elektrijaamana

Foto: Pixabay

Eesti Energias töötatakse kodukliendile mõeldud salvesti ja päiksepaneelide lahenduse kallal, kus elektriautot saaks kasutada elektrijaamana ning selle akusse talletatud elektrit müüa tagasi energiaettevõttele.

Laadimine kahesuunaliseks

Kel on soetatud elektriauto, sel on koos autoga olemas ka suur salvesti, mille saab uues lahenduses võtta kasutusele elektrisüsteemi osana.

Eesti Energia arendab lahendust, kus saaks elektrisõiduki kahesuunalise laadimise teel võrku liita ja panna omanikule tulu teenima. Kui tuul puhub ja päike paistab, on elekter odavam ja aku laadimine mõistlik. Kui taastuvenergiat on võrgus vähem ja elektrihind seega kallim, saavad autode akud neisse talletatud taastuvat energiat võrku tagasi anda ning sõiduki omanikule nõnda raha teenida.

Ning muidugi saab soodsal päevasel ajal salvestatud elektrit õhtul kasutada ka enda kodu valgustamiseks või hoida varuelektrit näiteks tormiga tekkinud elektrikatkestuse puhuks.

Loodav lahendus aitab:
• maandada elektrihinna kõikumise ja elektrikatkestuse riski;
• suurendada taastuvenergia kasutust;
• anda inimesele võimalus elektrit võrku tagasi saata ja seeläbi lisaraha teenida.

Elektriauto kui taastuvenergia Airbnb

Muust valdkonnast võrdlust tuues on tegemist justkui taastuvenergia Airbnb’ga, kus omanik annab enda käes oleva vara nutika võrgustiku kaudu ajutiselt teiste kasutusse ning teenib selle abil raha.

Et selline lahendus turule lubataks, on vaja viia seadusandlus nii kaugele, et elektriauto saab kahesuunalise laadimise teel võrku liita ja omanikule tulu teenida ehk teha sõidukist õiguslikus mõttes elektrijaam.

Üks eesrindlasi selles vallas on olnud Saksamaa, kus Nissan Leaf sai seadusega vastava õiguse aasta tagasi. Pidades silmas Eesti innovatsiooniambitsioonikust, ei tohiks vajalike muudatusteni jõudmine Eestis ülemäära keeruliseks osutuda.

Mida elektrisõiduki kasutatud akuga teha?

Enamik autotootjaid annab oma elektrisõidukite akudele garantii 8 aastat või 160 000 km. Selle aja jooksul ei tohi mahutavus langeda alla 70%. Seejärel vahetatakse aku enamasti uue vastu välja.

Vanale akule saab anda uue elu koduse salvestina ja talletada sinna nt kodumaja katusele paigaldatud päiksepaneelidega püütud energia.

Isegi tavaline kasutatud aku võimaldab sõltuvalt tarbimisest varustada majapidamist elektriga mitu päeva. Võimsamate akude puhul on numbrid mõistagi oluliselt suuremad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.