Aasta kokkuvõte: kas Rimist saab Eesti esimene kliimaneutraalne toidupood?

Rimi täitis möödunud aastal mitu suurt eesmärki.Foto: Shutterstock

2021. aasta möödus ettevõtetele keerulistes oludes, aga sellest hoolimata viidi ellu mitu olulist eesmärki. Rimi vastutustundlikku ettevõtluse raportist leiab nii 2021. aasta suuremad võidud kui ka tulevikuplaanid. 

Näitame suuna kätte

Rimi üheks eesmärgiks on olla eeskujuks nii klientidele kui ka teistele ettevõtetele. Jätkusuutlikkusega seotud väljakutsetele tuleb vastu minna üheskoos, sest globaalsete kliimaeesmärkide saavutamiseks ühe-kahe ettevõtte tegevusest ei piisa. 

Rimi kuulub ICA gruppi ning järgib ICA sotsiaalse vastutustundlikkuse strateegiat ning tegutseb peamiselt viise jätkusuutlikkuse valdkonnas: kohalikkus, keskkond, tervis, mitmekesisus ja kvaliteet. See tähendab, et Rimi aitab oma klientidel langetada tervislikumaid ja keskkonnasõbralikke valikuid ning hoolitseb selle eest, et ettevõtte äritegevust iseloomustaksid kvaliteet ja sotsiaalne vastutus.

Strateegia raames on Rimil kavas muuta kogu Rimi Baltics tegevus 2030. aastaks kliimaneutraalseks ning vähendada 2025. aastaks toidujäätmeid nii poodides kui ladudes poole võrra.

2021. aasta suurim annetaja

Möödunud aasta tõi Rimile rekordi: 2021. aastal annetas Rimi Toidupangale 71 protsenti rohkem toitu kui 2020. aastal. Rimi on endiselt toidupanga suurim päästetud toidu allikas, kuid suure panuse andsid ka Rimi kliendid, kes annetasid e-poes kokku enam kui 7000 eurot, mis läheb Toidupanga transpordikulude katteks, et toit jõuaks kõigi abivajajateni.

Samal ajal vähendati toiduraiskamist võrreldes eelmise aasta tasemega üheksa protsenti ning jõuti tagasi 2016. aasta tasemele. Ka Rimi klientidel on võimalus oma kodune toiduraiskamine nulli viia ja seda tänu Rimi tehisintellektist kokale, kes hoolitseb selle eest, et ükski toiduaine ei jääks kodus kasutamata. Esimeste kasutuskuudega aitas Rimi tööriist säästa ligi kaks tonni toitu.

300 tonni vähem plasti

Teine suur saavutus on plasti tarbimise vähendamine tervelt 300 tonni aastas. 2021. aastal võttis Rimi kasutusele taaskasutatud plastist ostukorvid ning säästis pakendite uuendamisega 37 tonni plasti. Praeguseks on 51 protsenti Rimi omamärgitoodete plastpakenditest kergesti taaskasutatav. 

Suur kokkuhoid tuli ka väikeste kilekottide hinnastamisest, mis vähendas kilekottide tarbimist kahelt miljonilt kotilt kuus pooleteisele miljonile. See tähendab, et ühes aastas toodetakse 360 000 kilogrammi vähem plasti. 

Rimi on ühtlasi esimene jaemüüja Baltikumis, kes hakkas müüma ilma pakendita majapidamis- ja hügieenitarbeid. Baltikumi peale on nüüdseks kokku kaheksa kauplust, kus on spetsiaalsed müügiletid, kust saab osta pakendivabu šampoone, seepe, hambapastat, hambaharju, deodorante, tualettpaberit, nõudepesuvahendeid ja hügieenitarbeid. Pakendivabad letid aitasid 2021. aastal säästa 700 kilogrammi plasti. 

83 protsenti väiksem CO2 jalajälg

Rimi järgib kasvuhoonegaaside protokolli ning jaeketi heitekogustel hoiab silma peal Rootsis asub auditifirma. 2021. aastal oli Rimi CO2 jalajälg 28 000 tonni ehk 2000 tonni vähem kui 2020. aastal ja 83 protsenti vähem kui 2006. aastal. 

Alates 2015. aastast on Rimi investeerinud uue põlvkonna külmutusseadmetesse kauplustes enam kui 20 miljonit eurot ning praegu on 70 protsenti Rimi kauplustest renoveerimisel, et kaupluste CO2 jalajälg oleks võimalikult väike. Tubli panus kliimainvesteeringutesse tõi möödunud aastal ICA grupile ka ÜRO COP26 konverentsilt auhinna.

Raportiga saab lähemalt tutvuda siin.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.