Targa tarbija blogi

Kui värske polegi nii värske. Mida teha, kui äsja poest ostetud kala ei kõlba süüa?

Kuigi nõuded tootjatele on kõrged, võib vahel siiski saada poest halvaks läinud kala.Foto: Shutterstock


Ostsid poest kala, et sellest perele õhtusöök valmistada. Ahi oli juba soojas, kui kala ette valmistama hakates tundsid imelikku lõhna, mis kogu plaani pea peale keeras. Kas nüüd jääb pere õhtusöögita või tasub riknenud kala poodi tagasi viia?

Toote asendamine või raha tagasi

Rimist sellise halva üllatuse osaliseks saades tasub kindlasti kauplusesse tagasi pöörduda, kuna seal on võimalik kala eest makstud raha tagasi saada. “Me paneme kauba kvaliteedile suurt rõhku, kuid kahjuks ei saa kõikide kaupade kvaliteeti 100-protsendiliselt kontrollida ja selleks puhuks oleme loonud värskuse garantii, mis aitab meil oma kvaliteedi lubadust hoida,” selgitab Rimi kliendisuhete juht Elina Rant. 

See tähendab, et kui oled poest ostnud halvaks läinud kala, siis kantakse selle eest tasutud summa kliendi Rimi kontole või soovi korral asendatakse probleemne toode. Reeglina makstakse raha kliendile tagasi kohe, ainult erandjuhtudel võib selleks kuluda kuni 15 päeva. Tagastatava tootega peab kaasas olema ostu tõendav tšekk.

Tasub meeles pidada, et raha saab tagasi ainult mõistlikes kogustes enda tarbeks ja mitte ärilisel otstarbel ostetud kauba puhul. Samuti tuleb kaebus ebakvaliteetse või kliendi ootustele mittevastava toote suhtes esitada toote säilivusaja jooksul ja mitte hiljem kui ostule järgneval päeval. Toodete puhul, millel puudub pakend ja säilivusaeg, näiteks puu- ja köögiviljad, tuleb kaebus esitada hiljemalt järgmisel päeval pärast ostu sooritamist.

Ranti sõnul on klientide teadlikkus sellistes küsimustes tõusnud ja sellele on omapoolse tõuke andnud e-kaubanduse kasv, kus klient ise kaupa ei komplekteeri ja võib olla rahulolematu, kui talle ei sobi näiteks puu- ja köögiviljade välimus või kvaliteet.

Plekiga banaani ei pea kartma

“Samas on meie üheks missiooniks vähendada toidu raiskamist ning soovime tõsta klientide teadlikkust, et plekiga banaan on täiesti söögikõlblik ning järgmise päeva säilivusajaga kaupa tasub osta, kui seda plaanitakse koheselt tarbida või külmutada,” julgustab Rant.

Muidugi on keeruline erinevate viljadega. Näiteks hilissuvel võib esineda probleeme arbuuside ja avokaadode kvaliteediga. “Kahjuks koore alla ei saa piiluda ja siin ulatabki abikäe Rimi värskuse garantii,” räägib Rant. 

Rant toonitab, et Rimi kauplustes ja ladudes on kindlad protseduurid ja ka tootjatele on esitatud nõudmised ja kvaliteedireeglid, mis peavad olema täidetud, et Rimi riiulitel kaupa müüa. “Sellega tagame üleüldise kõrge kvaliteedi, mis on meie jaoks väga oluline,” lisab ta.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.