Mitte lihtsalt järjekordne kaart: Rimi pakub oma klientidele lisaks rahasäästule ka personaalset lähenemist

Rimi lojaalsusprogramm pakub klientidele personaalseid pakkumisi.Foto: Erakogu

Meie rahakottide vahel leidub mitmeid kliendikaarte, mis kõik lubavad väga häid hindasid ja muid pakkumisi. Ka toidupoed panustavad, et pakkuda oma klientidele vajalikku lisaväärtust.

Rimi on jaekaubanduskett, kes panustab väga palju oma lojaalsusprogrammi – see kannab nime Sinu Rimi ja selle üheks kõige suuremaks eripäraks teiste ees on personaalsed pakkumised. “Meil on tõesti ainulaadne personaalsete pakkumiste süsteem, mis tähendab, et iga nädal tehakse klientidele personaalsed pakkumised, mis genereeritakse seniste ostude põhjal,” rääkis Sinu Rimi lojaalsusprogrammi juht Elina Rant Rimi podcast’is “Toidupoe tagatuba”.

Iga kord kui kaupluses Rimi kaart registreerida, kogub kauplus andmeid, mille abil saab kliendile luua vajalikku väärtust, mille pärast on ta nõus kauplusesse tagasi tulema. “Me näeme, milline on inimese keskmine ostukorv. Kes kasutab e-poodi või eelistab kaupluses käies tavakassat, iseteeninduskassat või puldikassat,” toob Rant välja vaid mõned detailid, mida andmete põhjal nähakse. Samas ta toonitab, et need on kõik andmed, mida inimesed on ise nõus jagama, ning algoritmide jaoks on tegemist lihtsalt numbritega, mida töödelda ja mille põhjal järeldusi teha.

Andmed aitavad pakkuda parimat teenust

Kliendiprogrammide kõige teada-tuntum osa on kindlasti boonuspunktid, mida saab kasutada hiljem ostude eest tasumisel. Jälgides erinevaid sooduspakkumisi ning korjates boonuspunkte, on väga loojalsetel klientidel võimalik aasta jooksul kokku hoida 200 eurot. Ja see on vägagi arvestatav summa.

Kuid raha kokku hoidmine ei ole ainus loojalsusprogrammist võidetav kasu. Mida rohkem on kauplusel andmeid tarbijate käitumise kohta, seda efektiivsemaks ja kliendisõbralikumaks on kaupmehel võimalik poeskäik kliendi jaoks muuta. 

Kui näiteks suurte kampaaniate ajal leidsid jäätise, mis väga maitses ja mida soodsa hinnaga sagedamini ostsid, siis võid selle edaspidi leida ka oma personaalsete pakkumiste alt endiselt soodsa hinnaga.

Soodustused hinnatundlikumale kliendile

Väga oluline aspekt andmete töötluses on ka segmenteerimine ja õigete järelduste tegemine. “Näiteks on oluline, et mähkmete reklaam läheb väikeste lastega peredele, kellele teema päriselt korda läheb,” toonitab Rant.

Tema sõnul väärtustavad kliendid väga Rimi personaalseid pakkumisi. “Ka viimase aja hinnaralli keskel oleme saanud meie eakamatelt klientidelt kiidusõnu, et mõtleme ka hinnatundlikumale kliendile,” räägib Rant. 

Näiteks on Rimil seeniori esmaspäevad – sel ajal on üle 63-aastastele Rimi kliendikaardi omanikele ostukorv 10 protsenti soodsam. “Selline lähenemine puudutab lisaks rahakotile ka klientide südant,” ütleb Rant. 

Lojaalsusprogrammiga pakutakse ka lõbusamat meelelahutust

Lojaalsusprogrammi andmete abil saab pakkuda klientidele ka lõbusamat infot. Kui populaarne voogedastusplatvorm Spotify ja sõidujagamisrakendus Bolt on teinud oma klientide kasutusharjumustest aastakokkuvõtteid, siis sarnast lahendust on kasutanud ka Rimi, luues vahva interaktiivse graafiku, kus oli näha meelelahutuslikul viisil tehtud kokkuvõtteid.

Rimi mõtleb pidevalt ka sellele, kuidas muuta kliendiprogramm mängulisemaks. Näiteks kui osta Rimist kümme kohukest, siis saab järgmise kohukese tasuta. Või kui osta viis Rimi kuuma jooki, siis on kuues jook tasuta. “Need on sellised mängulised väljakutsed, mis klientides väikest hasarti võivad tekitada,” selgitab Rant. Selliste väljakutsetega saab tutvuda Rimi äpis. 

Lojaalsusprogrammi oluline osa on ka järelteeninduse parendamine, et klient saaks võimalikult kiiresti ja operatiivselt abi – on ju paratamatu, et suures masinavärgis võib vahel mõni probleem tekkida. 

Lojaalsusprogrammi loomine ja arendamine on pidev katsetamine, et näha, mis kliendi jaoks toimib ja mis mitte. “Meie jaoks on oluline, et Rimi kaart oleks midagi rohkem kui lihtsalt üks järjekordne kaart rahakoti vahel,” lõpetab Rant.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.