Pandeemia kasvatas e-poodide populaarsust. Aga mis seis on nüüd?

Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76 protsenti elanikkonnastFoto: Shutterstock

2020. aastal maailma tabanud COVID-19 pandeemia muutis totaalselt inimeste ostukäitumist – väga suur osa oste tehti veebipoodides ja toidukraam telliti kulleriga. Kuidas on lood aga nüüd ehk kas tarbijad on jäänud e-poodidele truuks? 

Rahvas tegeleb ellujäämisega

Rimi tegevjuht Vaido Padumäe rääkis podcast’is “Toidupoe tagatoas”, et e-poodide mahud on langenud, sest inimesed tegelevad praegu ellujäämisega. “Täna tegeletakse sellega, et kuidas maksta arved, säilitada töökoht ja vältida kahjumit – see on praegune mantra.”

Padumäe aga usub, et majandustsükli järgmisse faasi jõudes hakkab e-kaubandus kasvama kiiremini kui tavapärane kaubandus ning digiostlemine kui trend laieneb veelgi.

Paar klikki ja toidupoes käidud!

Eestis teeb e-oste hinnanguliselt 76 protsenti elanikkonnast. Kui viirus hakkas kiiresti levima, suurenesid ka e-toidupoodide müügimahud ning oli perioode, kus tellimust tuli oodata lausa kaks nädalat. Hetkel moodustavad esmatarbekaubad 6 protsenti e-ostudest, kuid Kantar Emor prognoosib, et 2025. aastaks on see juba 10 protsenti.

Rimil on mugavaks e-ostlemiseks pakkuda kolm varianti: kuller toob tellimuse soovitud aadressile, Rimi Drive’is tõstetakse tellimus kliendi autosse ja soovi korral saab oma ostu kätte kaupluse väljastuspunktist. 

Tallinnas, Tartust, Pärnus, Narvas ja Viljandis saab E-Rimist tellida ka läbi Wolti äpi. 

Rimi e-poe käive on eelmise aastaga samal tasemel

“Hetkel on käive stabiliseerunud ja samal tasemel nagu eelmisel aastal. On piirkondi, kus on müügilangust, ja on piirkondi, kus oleme pigem kasvutrendis,” räägib Rimi e-kaubanduse formaadijuht Helen Lednei. “Lisame hoogsalt ka uusi kaupluste väljastuspunkte.”

Hiljuti avati Viimsi ja Pärnamäe Rimide väljastuspunktid koos Drive’iga. Aprillis avatakse väljastuspunktid ka Pae tänava ja Mustamäe keskuse kauplustes. 

Lednei lisab, et võimalik on teha ka Express-tellimusi: ise järele tulles saab klient tellimuse kätte poole tunni jooksul ja koju tellides 60 minutiga. 

Telefon muudab ostukogemuse kiireks ja mugavaks

Digitaalne maailm on tähtsal kohal ka füüsilistes toidupoodides. Telefoniga saab poes käies teha nii mõndagi. “See seade meie taskus võimaldab äpis tooteid otsida, poes skaneerida ja ka kauba eest tasuda,” räägib Padumäe, kuidas poes ostlemine kiireks ja mugavaks muuta. 

Siin on mõned head põhjused, miks Rimi äpp oma telefoni laadida: 

  • Personaalsed pakkumised. Igal teisipäeval pakub Rimi äpp teie ostudel põhinevaid  uusi personaalseid pakkumisi.
  • Telefon ostupuldina. Rimi äpis on nimekiri kauplustest, kus saab ise oma telefoniga tooteid skaneerida ja hiljem ostu eest tasuda äpis või iseteeninduses. 
  • Aeguma hakkavad tooted. Igas Rimi kaupluses on erinevad pakkumised, mida uuendatakse igapäevaselt kell 12. Mõne toote puhul on hind lausa poole soodsam. 
  • Retseptid. Valikus on nii magusad kui soolased retseptid, valida saab portsjonite arvu ja roa koostisosad lisada mugavalt ostunimekirja. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.