Suur lugu

SUUR LUGU: Hübriidautod reostavad ja kulutavad kütust arvatust rohkem. Kuidas seda vältida?

Millistel juhtudel suureneb kütusekulu tavapärasega võrreldes mitmekordseks?

Kia Niro HEV. Foto: Hyundai Motor Group / Pexels.com
Geeniuse tellijale

Südantsoojendav on lugeda uue täishübriidauto tehaseandmeid ja arvutada selle põhjal välja, kui palju säästad raha kütusekulult võrreldes sisepõlemismootoriga autoga. Ka reostusnäitajad on meeldivalt madalad, muutes peatselt rakenduva automaksu minimaalseks. Aga siis saabub talv ning südamesoojus asendub vastikult külma reaalsusega. Teatud asjaolude puhul tõuseb kütusekulu ja CO2 emissioon ebanormaalselt suureks.   

Külmal ajal muutuvad täishübriidi kütusekulu ja CO2 emissiooni numbrid peaaegu sama suureks, nagu on ainult bensiinimootoriga liikuval autol ja vahel saavutab hübriid isegi hullema statistika. Jah, see ei ole mingi avastus, et külmaga on täis- ja pistikhübriidid vähemsäästlikud kui soojal ajal, aga selles teemas on veel rääkimata nüansse, mida esimest korda elus hübriidautot ostev inimene peaks kindlasti arvestama.

Olen täishübriidiga sõitnud ainult viis kuud ja auto pole veel õiget talve tunda saanudki, aga juba on mu enne ostu tehtud säästuarvutused saanud tagasilöögi. Vahetasin bensiinimootoriga auto KIA Niro hübriidi (HEV) vastu, et vähendada kütusekulu kaks korda. Tehaseandmete järgi on Niro HEV keskmine kütusekulu 4,416–4,719 l / 100 km. Eelmine auto jõi 100 kilomeetrile peaaegu 10 liitrit. CO2 emissiooniks näitab Niro tootja samuti mõistlikku vahemikku: 100,4–107,3 g/km (vanal autol oli see 170 g/km kandis).  

Proovisõit kinnitas ökonoomsust

Tegin enne ostu Niroga testsõidu, et veenduda, kas kütusekulu jääb lubatud vahemikku. Sõitsin enam-vähem võrdselt linnas ja maanteel paarkümmend kilomeetrit. Kulgesin maanteel lubatud kiiruse piires (vahepeal 70, siis 90 km/h), katsetasin äkilist kiirendamist nii öko- kui ka sportrežiimis. Linnas oli palju pidurdamist ja ristmikel peatumist. Enamjaolt oli kiirus 30 km/h kandis, nagu mu kodulinnas kombeks. Sõitsin sujuvalt ja säästlikult.

See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.

Logi sisse või vormista tellimus

Telli Geenius esimeseks kuuks soodushinnaga 1 €
  • Pärast esimest kuud jätkub tellimus
    täishinnaga (8.99 eurot).
  • Sooduspakkumist saad kasutada ühe korra.
Säästad aastas -20%
Telli Geenius aastaks 79.99 €
  • Loe murevabalt terve aasta, tellimus uueneb automaatselt 12 kuu pärast.
Vali tellimuse tüüp
  • Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
  • Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.

Tellija andmed

Sellise registrikoodiga ettevõtet ei leitud
Sisesta korrektne e-maili aadress
Sisesta korrektne mobiiltelefoninumber
Paroolid ei kattu

Tellimiseks nõustuge veebilehe kasutustingimustega
Maksan pangakaardiga Logi sisse
Sisesta SMS'ga saabunud PIN-kood

Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.