Külmal ajal muutuvad täishübriidi kütusekulu ja CO2 emissiooni numbrid peaaegu sama suureks, nagu on ainult bensiinimootoriga liikuval autol ja vahel saavutab hübriid isegi hullema statistika. Jah, see ei ole mingi avastus, et külmaga on täis- ja pistikhübriidid vähemsäästlikud kui soojal ajal, aga selles teemas on veel rääkimata nüansse, mida esimest korda elus hübriidautot ostev inimene peaks kindlasti arvestama.
Olen täishübriidiga sõitnud ainult viis kuud ja auto pole veel õiget talve tunda saanudki, aga juba on mu enne ostu tehtud säästuarvutused saanud tagasilöögi. Vahetasin bensiinimootoriga auto KIA Niro hübriidi (HEV) vastu, et vähendada kütusekulu kaks korda. Tehaseandmete järgi on Niro HEV keskmine kütusekulu 4,416–4,719 l / 100 km. Eelmine auto jõi 100 kilomeetrile peaaegu 10 liitrit. CO2 emissiooniks näitab Niro tootja samuti mõistlikku vahemikku: 100,4–107,3 g/km (vanal autol oli see 170 g/km kandis).
Proovisõit kinnitas ökonoomsust
Tegin enne ostu Niroga testsõidu, et veenduda, kas kütusekulu jääb lubatud vahemikku. Sõitsin enam-vähem võrdselt linnas ja maanteel paarkümmend kilomeetrit. Kulgesin maanteel lubatud kiiruse piires (vahepeal 70, siis 90 km/h), katsetasin äkilist kiirendamist nii öko- kui ka sportrežiimis. Linnas oli palju pidurdamist ja ristmikel peatumist. Enamjaolt oli kiirus 30 km/h kandis, nagu mu kodulinnas kombeks. Sõitsin sujuvalt ja säästlikult.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.