Nipp

Nipp! Ära viska kartulikoori ära, pane need oma tervise heaks tööle

Foto: Pixabay

Kartulikoored on tänapäeval kahjuks pigem prügikasti ja komposti minev toit, kuigi mitmed kartulile väärtust toovad toitained on just koore all peidus. Sellepärast on soovitatav kartuleid süüa koorega või kasutada spetsiaalset kartulikoorimisnuga, mis aitab kartulit koorida nii, et koored oleksid võimalikult õhukesed. Toitumisnõustaja Katri Merisalu annab Rimi blogis paar head vihjet, kuidas need kasulikud koored tervise heaks tööle panna.

Kartulikoored turgutavad väsinud silmi

Aeg-ajalt juhtub, et ööuni ei ole olnud nii kvaliteetne ning hommikul ärgates on silmad väsinud. Uskumatuna kõlav trikk väsinud silmade vastu on see, kui asetada neile kartulikoored! Seda nippi on kasutanud nii meie vanaemad kui supermodellid. Esmalt tuleb sellisel hommikul juua klaas vett. Öö jooksul teeb meie keha läbi pika paastu ja sellepärast on hea organismile pakkuda ärgates puhast sooja vett. Koosneme me ju lausa 60% veest.

Kartulikoorimisel tasub mõned koored prügikasti rändamisest päästa ja külma pista, et tulevikus oleksid need käepärast võtta, kui mõni unetu öö juhtub ette tulema. Arvatakse, et kartulikoorel on silmi värskendav mõju tänu katehhoolamiinidele.

Kartulikoored sisaldavad kasulikke kiudaineid

Kuivata kartulikoored – kui koored on liiga märjad, ei tule snäkid krõbedad. Sega koored oliiviõli, soola ja pipraga. Aseta kartulikoored küpsetuspaberile ja küpseta ahjuplaadil 205 kraadi juures umbes 15 minutit või kuni koored on muutunud krõbedaks. Naudi!

Kartuli koore all leidub ka heas koguses kiudaineid. Seedetegevuse efektiivseks toimimiseks ja haiguste vältimiseks on oluline oma keha varustada kiudainetega iga päev. Regulaarne kiudainete söömine aitab ennetada mitmeid haigusi nagu rasvumine, kõrge kolesteroolitase, teise tüübi diabeet või käärsoolevähk.

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate tehnoloogia-, auto- ja rahaportaali olulisematest lugudest.