Lidlist šokolaadi ostes toetad ka õiglast kaubandust

Lidli poodide püsisortimendis on ligikaudu kolmekümmend erinevat Fairtrade-sertifikaadiga toodet ning see arv suureneb regulaarselt, kuna ka tarbijate ostukäitumine toetab üha enam eetilist ja keskkonnateadlikku kaubandust.Foto: Lidl

Lidli Eesti kaupluste sortimendis on nüüdseks juba üle kolmekümne toote, ennekõike kõrge kvaliteediga šokolaadid ja kohvioad, mille tootmisel on järgitud õiglase kaubanduse põhimõtteid ning mida kinnitab ka spetsiaalne Fairtrade’i märgis.

Miks valida vastutustundliku märgisega tähistatud tooteid?

“Lidli jaoks on oluline järgida, arendada ja ka tutvustada õiglase kaubanduse põhimõtteid, et meie külastajad saaksid teha teadlikumaid valikuid ka enda toidukorvis.  Nii on näiteks kõigile Lidli oma kaubamärgi J. D. Gross šokolaadidele omistatud Fairtrade’i märgis,” rääkis Lidli vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo. Ta lisas, et kvaliteetsed ja eetilised valikud ei pea ilmtingimata olema kulukad ning oma ostuvalikuga saab mõjutada arengumaade eluolu.

Kiviloo, kes kohtus hiljuti õiglase kaubanduse kuu raames Eestit külastanud Keenia kohvikasvataja Hope Wambui Muriuki ja Fairtrade’i esindaja Kelvin Muhiaga, märkis, et Lidlil on hea võimalus olla sillaks lõpptarbija ja tootja vahel.

Aafrikas on keskmise kohvikasvataja vanus praeguseks juba 60 aastat. Paradoksaalsel kombel ei saa inimesed Aafrikas pahatihti endale neid tooteid veel lubada ja nii joob näiteks Keenia kohvikasvataja Hope ise hoopis kiirlahustuvaid kohvijooke ning haruldased pole ka lood sellest, kuidas kakaoistanduste töötajad ei ole ise kunagi  šokolaadi maitsta saanud.

“See, et tooraine tootjad saaksid osa ka lõpp-produktist, on üks oluline põhjus, miks valida poes vastutustundliku märgisega tähistatud tooteid. Fairtrade’i märgis annab tarbijale garantii, et tooraine kasvataja saab oma toodangu eest õiglast tasu, mis aitab omakorda toetada kohalikku kogukonda – ehitada koole, luua veevärki või parandada arstiabi,” rõhutas Kiviloo.

Keenia kohvikasvataja Hope Wambui Muriuki ja Fairtrade’i esindaja Kelvin Muhia.Foto: Lidl

Sortiment täieneb pidevalt

Lidli poodide püsisortimendis on Liis Kiviloo sõnul ligikaudu kolmekümmend erinevat Fairtrade’i sertifikaadiga toodet ning see arv suureneb regulaarselt, kuna ka tarbijate ostukäitumine toetab üha enam eetilist ja keskkonnateadlikku kaubandust.

“Valik on tegelikult Lidlis enamasti laiemgi, sest ka meie populaarsete teemanädalate jooksul on kauplustes lisaks püsisortimendile kokku veel üle neljakümne toote, millel on olemas õiglase kaubanduse märgis,” viitas Kiviloo. Ta täpsustas, et lisaks šokolaadile ja kohvile tasub Lidlis Fairtrade’i märgist otsida ka hommikusöögihelvestelt, müslidelt, jäätistelt, saiakestelt ja teelt.

Fairtrade’ist lähemalt

Fairtrade on rahvusvaheline liikumine, mis edendab õiglase kaubanduse põhimõtteid, toetades arengumaade põllumehi ja töötajaid. Fairtrade’i sertifitseeritud tooted järgivad ranget keskkonnaalast, sotsiaalset ja majanduslikku standardit, tagades tootjatele õiglase tasu ning inimväärsed ja jätkusuutlikud töötingimused.

Fairtrade’i märgist kannavad erinevad tooted, nagu kohv, tee, kakao, puuvill, kosmeetika ja puuviljad, pakkudes tarbijatele võimalusi teha eetilisi ja vastutustundlikke valikuid. Fairtrade’i eesmärk on  vähendada ebavõrdsust ja parandada keskkonnatingimusi, toetades õiglase tasu maksmist, säästvat tootmist ning keelustades sunniviisilise ja lapstööjõu kasutamise.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.