Tartu linn toetas päikeseauto projekti 25 000 euroga. Koostöö sündis tänu ühisele rohelisele maailmavaatele ja asjaolule, et auto ehitus toimub osaliselt Tartus, osaliselt Tallinnas.
Kuidas ühine tee aga alguse sai?
“Elasid kord…”
Kunagi ammu aega tagasi, kui Eesti ülikoolimaastik ei olnud veel kuulnud ideest ehitada Maarjamaa esimene päikeseauto, leidsid kaks Tartu Ülikooli tudengit, et mis see siis ära ei ole – eestlased on ju töörahvas – ja nii panidki projektil rattad käima. Ent ainult Tartu Ülikooli helgetest peadest ei piisanud, projekti jaoks läks vaja lausa kuue erineva ülikooli tudengeid!
Niisiis ongi auto ehitajaid lisaks Tartu Ülikoolile ka Eesti Maaülikoolist, Lennuakadeemiast, TalTechist, Tallinna Tehnikakõrgkoolist, Cleveroni Akadeemiast ja Kõrgemast Kunstikoolist Pallasest, ent ka keskkooli noori on meil kambas.
Sihukesest projektist kuuldes hoiaks ka Kristjan Jaak Peterson oma piibu ja prillid – enam ei peakski lõunanaabrite poole jala sammuma, vaid saaks vurada uhke päikeseautoga!
Koostöö Tartu linnaga loksus paika sujuvalt ja pea märkamatult, eriti, kuna Solaride’i ja Tartu linna kliima- ja energiaeesmärgid sobivad kokku nagu sukk ja saabas! Siinkohal räägime sellest, et ka Tartu on juba aastaid olnud üks pioneere roheliste tulevikulinnade rajamises ning silma paistnud oma märkimisväärse pingutusega.
Uue transporditehnoloogia arendamine Tartus aitab ellu viia ka tulevikulinna ideed, mis toetab linna teel kliimaneutraalsuse poole.
Kui tulla tagasi selle juurde, et koostöö algas orgaaniliselt, siis otseselt tähelepanu pööramata oleme varasemalt koos osalenud Autovabaduse puiesteel ja Delta X-il. Lisaks korraldasime hiljuti koos Tartu abilinnapea, Builditi, Tartu Teaduspargi ja Tartu Ülikooliga ajurünnaku, et Tartust võrsuks veelgi enam rohetehnoloogia iduprojekte. Seetõttu tundub, et need sukk ja saabas on sama sammu käinud juba enne ametlikku rõngastamist.
Roheesmärkide poole püüdlemine ei oleks võimalik ilma abilinnapea Raimond Tamme entusiasmita, kes kommenteerib, et Tartu linn toetab projekti ennekõike seepärast, et anda erinevate kõrgkoolide tudengitele võimalus saada hindamatuid praktilisi kogemusi, mis neile edasises elus loodetavasti suureks kasuks tulevad.
“See on suur väärtus, kui erinevate erialade ja kõrgkoolide tudengid oma jõud ühendavad ning pingutavad sedavõrd ambitsioonika eesmärgi nimel nagu päikeseauto ehitamine. Loomulikult on äge, kui meie päikeseauto sügisel edukalt läbi Austraalia sõidab, kuid projekti ellu viiv meeskond saab suurepäraseid kogemusi ja laiema maailmavaate ka juhul, kui esimesel korral kõik veel sajaprotsendiliselt ei õnnestu. Ükskord me võidame niikuinii!” lisab Tamm optimistlikult.
Punume pesa
Kuna meist on saanud üks suur ühtehoidev perekond, siis oli ka meil vaja mõnusat pesa. Leidsime selle Eesti Maaülikooli ruumidest – jah, lugesite õigesti, Solaride’i kontor asub heade mõtete linnas!
Eks see oli teadlik otsus kah, inseneridel vaja ju varsti alustada seal auto putitamist. Selleks peab end ümbritsema hea atmosfääriga ja seda Tartu pakub! Ent ärge te, päälinlased, muretsege, varsti paneme ka Tallinnas oma putka püsti.
Autorist: Alice Veedla on Tartu Ülikooli ajakirjanduse- ja kommunikatsiooni eriala tudeng ja Solaride’i meeskonna liige, kes huvitub rohelisest eluviisist.