Inimesed viskavad ära metsikutes kogustes toitu. Sama probleemiga seisavad silmitsi ka toidupoed. Olukorra parandamiseks alustas Rimi koostööd Luksemburgi iduettevõttega Food4All, mis annab võimaluse leida klientidel oma kodukandi kauplustest allahinnatud, kuid veel kõlbliku kuupäevaga tooteid. Mille järgi aga tooteid äppi valitakse ning mida inimesed osta soovivad?
Allahindluse suuruse määrab tehisintellekt
Rimi Food4All projektijuht Kristiina Kaalma sõnul kuvatakse rakenduses need tooted, mis on kaupluses kleepsudega märgitud. “Kasutame kleepsuga allahindluseid lähiajal aeguvate toodete puhul mille allahindlus arvutatakse välja tehisintellekti abil,” selgitab Kaalma.
Miks AI ehk tehisintellekt? Tehisintellekti eesmärgiks on määrata Kaalma sõnul piisavalt suur allahindlus, et peagi aeguv toode oleks võimalik maha müüa ning see ei satuks müümata jäämise tõttu toidukao hulka.
Kaalma sõnul laiendas Rimi hiljuti tootegruppe, mille puhul allahindluskleepse kasutatakse. Kleebiseid kasutatakse enamikes kauasäiliva, sügavkülma ja värske kauba gruppides. “Kliendina on ilmselt kõige paremini näha kleepsuga allahinnatud värske grupi tooteid ehk erinevaid, piima- või lihatooteid või valmistoitu, kuna nende toodete säilivusajad on lühikesed ning neid satub ka rohkem ja sagedamini allahindlusesse.”
Inimesi huvitab ka müsli ja maasikamoos
Senine kogemus näitab Kaalma sõnul, et Food4All rakenduses on kõige rohkem vaadatud just liha- ja piimatooteid. “Samas toodete lõikes on kõige suurema vaatamiste arvu saavutanud just sellised tavapärasest veidi eristuvad tooted nagu salatikastmed, täisteramüsli ja ka maasikamoos,” lisab Kaalma.
Hetkel on pilootprojekt käimas kaheksas Tartu kaupluses, kuid sügisel on plaan laieneda ka teistesse kauplustesse.