Pakkuda kestlikku kala ja vähendada toidu raiskamist: Rimi soovib mõjutada inimesi tegema targemaid valikuid

Rimi pakub oma lettidel ainult kestlikku kala.Foto: Shutterstock

Hiljuti avaldatud rahvusvahelisest jätkusuutlikkuse brändiuuringust Sustainable Brand Index™ selgub, et Eesti inimeste hinnangul on Rimi Kalevi järel üks kestlikumaid kaubamärke siinsel turul.

“Rimi tõepoolest areneb iga aastaga ning püüdleme parema homse poole. Oleme veel kaugel ideaalsest, kuid mõttemustrite muutmine ongi pikaajaline töö,” rääkis Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats. Rimi sooviks on anda inspiratsiooni nii oma töötajatele kui klientidele. 

“Mida rohkem jätkusuutlikkusest räägime, seda enam teavad ka tarbijad küsida ja selle baasil oma ostuotsuseid teha,” lisas Bats. Tema sõnul on oluline, et ettevõtted kasutaksid oma positsiooni lisaks ärieesmärkide saavutamisele ka teiste positiivsete muutuste loomiseks. 

Lettidelt leiab ainult kestlikku kala

Üks kirgi küttev teema on traalipüügi mõju maailma ookeanidele ja kalade arvukusele. “Juba kolm aastat on Rimi lettidel pakutud ainult kestlikku kala. Nii tagame, et kalad on püütud nende arvukust ja elukeskkonda rikkumata,” tõi Bats näite, kuidas Rimi inimeste toidulauda kestlikumaks muudab.

“Jaeketina on meie prioriteet ka toidu päästmine. Mullu annetasime pea 2000 tonni toitu Toidupangale, mille töö tähtsus kasvas veelgi, sest abivajajate arv kasvas seoses Ukraina sõjaga hüppeliselt,” märkis ta.

Lääneriikideni on veel palju minna

“Värskest uuringust selgub aga ka kurb tõsiasi, et eestimaalaste jaoks muutub jätkusuutlikkus aina vähem oluliseks,” nendib Bats. Mõneti võib seda mõista, kuna pandeemia, sõda ja energiakriis on muutnud inimesed ettevaatlikumaks ja keskendutakse rohkem iseendale. 

“Teisalt, kui me soovime järele jõuda lääneriikidele, kus jätkusuutlikkust peetakse iseenesestmõistetavaks ja see mõjutab otseselt tarbimisotsuseid, on meil veel pikk tee minna,” märkis Bats. 

Ta lisas, et Rimi liitus hiljuti Vastutustundliku Ettevõtluse Foorumiga eeskätt just seetõttu, et ühe Eesti jätkusuutlikuma ettevõttena inspireerida ka teisi julgemalt kestlike lahenduste poole püüdlema. “Ei tasu hoida vanadest mustritest kinni ja näha takistusi kohtades, kus võivad olla hoopis nutikad lahendused,” sõnas ta, “Rimi näitel võin küll väita, et paljud kestlikkuse indeksist tulenevad ettevõtmised on meie kulusid vähendanud ja tulusid suurendanud, seega ei päde eelarvamus, et tegu on tüütu paberimäärimisega, millega kaasnevad vaid kulud!”

Sustainable Brand Index on Euroopa suurim sõltumatu jätkusuutlikkust hindav brändiuuring, mis hõlmab ligi 1600 kaubamärki, 36 tööstusharu ning 80 000 tarbijat üle Euroopa (Põhjamaad, Holland ja Baltikum). Uuring sai 2011. aastal alguse Rootsist. Uuringuga saab tutvuda SIIN.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.