Need Lidli põhimõtted muutsid eestlaste elu sel aastal paremaks

Lidlites on müügil heategevuslikud pesukarud ja mängurongid. Iga mänguasja pealt annetatakse kaks eurot heategevusfondile Minu Unistuste Päev.Fotod: Lidl

Vastutustundlik ettevõtlus ja jätkusuutlikkus, mis mõnele inimesele või firmale võib siiani tunduda veel tulevikuteemana, on see kolm aastat tagasi esimesed kauplused Eestis avanud Lidli DNAsse justkui sisse kirjutatud ja igal tasandil juba ka sügavalt juurdunud.

Poekett on paika pannud kuus prioriteetset jätkusuutlikkuse fookusteemat tervisliku toitumise propageerimisest elurikkuse kaitsmiseni, mille raames nad on viimase aasta jooksul Eestis ka palju korda saatnud.

“Olgem ausad, üha enamate inimeste ning eriti just Eesti noorte jaoks on jätkusuutlikkuse ja keskkonnahoiu teemad üha olulisemad ning seega on ettevõtetele, kelle juures nad töötavad või sisseoste teevad väga kõrged ootused,” räägib Lidl Eesti vastutustundliku ettevõtluse konsultant Liis Kiviloo. 

Lidl on määratlenud enda jaoks kuus kõige olulisemat jätkusuutlikkuse fookusteemat, mis juhivad ettevõtte tegevusi kogu maailmas. Nendeks on planeedi vaates kliima kaitsmine, ressursside säästmine ja elurikkuse austamine ning inimeste vaates tervise edendamine, õiglaselt tegutsemine ja dialoogis osalemine. Viimase aasta jooksul said nende teemade raames Eestis alguse mitmed põnevad projektid, jätkusid pikaajalised koostööd ja seatud said mitmed ambitsioonikad eesmärgid.

Lidli kuus jätkusuutlikkuse fookusteemat on ressursside säästmine, elurikkuse austamine, dialoogis osalemine, tervise edendamine, õiglaselt tegutsemine, kliima kaitsmine.

Hea meie planeedile

Kuigi Eesti on väike, saame ka siin anda oma panuse kogu planeedi heaolu parandamiseks ja selleks on Lidl määranud üheks oma jätkusuutlikkuse fookusteemaks kliima kaitsmise. Lidli eesmärk on ettevõtteüleselt 2030. aastaks vähendada oma väärtusahelas tegevuslike kasvuhoonegaaside heitkoguseid 80% ning aidata seeläbi kaasa Pariisi kliimakokkuleppe eesmärkide saavutamisele.

“Sel sügisel korraldasime oma töötajatele autovaba päeva, et neid harida kliimat puudutavate teemade olulisusest ja neid julgustada enda CO2 jalajälge mõõtma ja vähendama. Tänutäheks auto koju jätmise eest pakkusime osalejatele tasuta rattahooldust, võimalust endale smuutirattal valmis teha tervislik hommikusöök,”  rääkis Kiviloo lisades, et kõigi osalejate vahel loositi välja ka uhiuus jalgratas.

Lidli töötaja Anneli autovabal päeval smuutit valmistamas

Lisaks kliimakaitse eesmärkidele on Lidli jaoks oluliseks teemaks ressursside säästmine. Selleks teatas Lidl sel aastal, et hiljemalt 2025. majandusaasta lõpuks peavad 100% puu- ja köögiviljatootjatest olema sertifitseeritud tunnustatud veestandardite järgi.

“Lidlis usume, et ka väikestel igapäevastel muutustel on keskkonnale suur mõju. Näiteks oleme eesmärgiks seadnud, et 2030. aastaks vähendataks grupiüleselt toiduraiskamist minimaalselt 50% võrra. Eestis tehakse selleks tihedat koostööd Toidupangaga, et müümata jäänud toit jõuaks abivajajateni ja samuti planeeritakse tööprotsesse ja analüüsitakse nõudlust üha täpsemini,” sõnas Kiviloo.

Ressursside säästmise vaatenurgast on Lidlil plaanis ka järgmiseks aastaks omamärgitoodete pakendites vähendada plasti vähemalt 20% võrra ning suurendada taaskasutatud materjalide hulka pakendites keskmiselt 25%.

Kolmas Lidlile oluline teema planeedi vaatest on elurikkuse austamine. Eesti on üks maailma liigirikkamaid paiku ning ka eelmisel aastal panustas Lidl Eestis mitmesse elurikkust toetavasse projekti.

“Viimastel aastatel oleme teinud tihedat koostööd Tallinna Loomaaiaga. Oleme jätkuvalt uhke lumeleopardite vader ja sügisel pakkusime huvilistele loomaaiaga  koostöös korraldatud tasuta loengutesarja elurikkuse teemadel,” selgitas Kiviloo. Ta lisas, et juulis toetas Lidl Eesti ka SA Noored Kooli suvelaagrit Narvas, kus jagati eestikeelseid teadmisi nii elurikkuse kui ka üldise jätkusuutliku mõtteviisi osas.

Eesti inimeste jaoks on jätkusuutlikkuse ja keskkonnahoiu teemad üha olulisemad ning seega  on ka ettevõtetele seatud kõrged ootused.

Hea inimestele

Üks valdkond, kus Lidl Eesti väga selgelt silma paistab on töötajatetervise ja heaolu edendamine. Ka klientide seas propageeritakse tervislikke eluviise ja toitumisharjumusi, mistõttu pole ime, ettervislike eluviiside edendamine on üks kuuest Lidli fookusteemast.

Viimase aasta jooksul on Lidl panustanud mitmesse tervislikke eluviise toetavasse projekti, näiteks oli ettevõte kalisteenika Eesti meistri- ja ka karikavõistluste peasponsoriks. “Ka Baltikumi selleaastase suurima jätkusuutlikkuse festivali Impact Day raames tõime esile just töötajate tervise ja heaolu teema,” rääkis Kiviloo.

Lidli jaoks on oluline panustada ka kohalikesse kogukondadesse, kus ettevõte tegutseb. Näiteks, Kuressaares sel suvel avatud Lidli kauplusega seoses käivitati koostöös MTÜga Vabatahtlikud Seltsilised pilootprojekt, mille eesmärk on edendada Saaremaa üksildaste eakate sotsiaalset, vaimset ja füüsilist tervist.

Koostöös MTÜga Vabatahtlikud Seltsilised korraldatud suvine vanemaealiste piknik Kuressaares.

Kogu Lidli hiiglasliku rahvusvahelise organisatsiooni jaoks on üks tähtsamaid põhimõtteid alati ja igas olukorras õiglaselt tegutsemine.

“Vastutustundlik ettevõtlus tähendab hoolimist nii koostööpartneritest kui ka vastutuse võtmist töötajate heade töö- ja elutingimuste eest. Näiteks mai oli Lidlis mitmekesisuse kuu, mil harisime oma töötajaid erinevatel võrdse kohtlemisega seotud teemadel ning märtsis olid fookuses naised ja novembris pöörati tähelepanu meeste tervisele,” lausus Kiviloo.

Veel üks väga oluline põhjus, miks jätkusuutlikkuse küsimustes tehakse tihedat koostööd kõikide oma partnerite, töötajate ja klientidega, on Liis Kiviloo sõnul see, et värske kõrvaltvaataja pilk annab tihti hoopis teistsuguse vaatenurga. Sellistes dialoogides osalemine on seega Lidli jaoks võtmetähtsusega, mistõttu korraldab Lidl Eesti regulaarselt kohtumisi erinevate sidusrühmade esindajatega, et tutvustada oma tegevusi ja eesmärke ning olla kogukonna täieõiguslik liige ja aktiivne panustaja.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.