Ühe erilise jama klaarimine.  Pakendikeskuse reklaamigurud lasevad vaatajad lõpuks ometi oma tagatuppa!?

Pakendikeskuse reklaamides osalevad tegelased.Foto: Tabasco

Reklaamiagentuur Tabasco ja Pakendikeskus on juba aastaid inimesi lõbustanud erinevate pööraste reklaamidega. Lõpuks annavad nad teada, millised on aga nende endi lemmik reklaamid ja kas mõnda kuulsuse poolt korraldatud jama on ka pikisilmi oodatud. 

Küsimuse peale, milline siis on seni Pakendikeskusele loodud reklaamidest parim, vastavad reklaamiagentuuri Tabasco töötajad, kui ühest suust, et kuigi päevakajalised postitused on palju loomulikumad ja orgaanilisemad, nähakse enim vaeva kindlasti tele ja online klippidega. “Seal on iga reklaami taga nähtud meeletus koguses tööd ja vaeva,” tõdeb kollektiiv ühiselt. 

“Parimate reklaamide ühiseks jooneks võiks tuua selle, et need on inimesi kuidagi eriliselt hästi kõnetanud,” sõnab Pakendikeskuse turunduse- ja e-poe juht Maarja Martin.

Ligi veerand sajandit koostööd ja üle 27 auhinna

Tabasco ja Pakendikeskus on teinud koostööd alates Tabasco loomisest aastal 2009. Kuid juba enne seda, aastast 2000, tegid Pakendikeskuse nõukogu esimees Lauri Maaring ja Tabasco juht Indrek Viiderfeld reklaamialast koostööd. 

“Ma usun, et selline pikaajaline ja kahe ettevõtte nii läbipõimunud koostöö ongi üks hea reklaami edu alus. Kõik saavad vabalt oma arvamust avaldada, ideesid anda ja lihvida, see võimaldab ka operatiivselt tegutseda,” räägib Martin.

Agentuur on Pakendikeskusele selle aja jooksul teinud reklaame kindlasti kolmekohalise numbri jagu ja ainuüksi teleklippe on 20 erinevat. 

Hea koostöö, mille tulemusena on sündinud palju eestimaalaste mällu talletunud reklaame, on toonud vähemalt 27 reklaamiauhida. Martin tõdeb, et Pakendikeskust teatakse ja seostatakse reklaamide põhjal, kellegile mainides tutvustades oma töökohta, siis esmalt alati kiidetakse, et oi teil on need head reklaamid. 

“Ülikoolides tuuakse loengutes sageli Pakendikeskuse näiteid tudengitele,” lisab ta. Tagasiside on Martini sõnul olnud erinev, kuid peamiselt positiivne ja enamasti oodatakse uut reklaami. Kuid on ka neid, kes ütlevad, et on maha käinud. “Mõnel korral on juhtunud, et kui me reklaami mõnest ühiskonna teravast teemast ei tee või oleme otsustanud, et teema ei sobi reklaamiks, siis loovad fännid ise meie eest ‘’reklaami’’, mis hakkab mõnes sotsiaalmeedia grupis ringlema,” selgitab Martin.

Üks, mis Pakendikeskuse reklaame pea alati saadab, on ka suur meediahuvi. Tabasco kollektiivi sõnul ei ole ise sellega otseselt vaeva näinud, alati on meedia ise ülesse korjanud need uudised. “Muidugi on meeldiv kui meedia selle üles korjab ja seda võimendab. Ning räägib sellest positiivses võtmes,” tõdetakse ühiselt.

Parimad ritta!

Palusime Tabascol ja Pakendikeskusel reastada nende hinnangul parimad ja meeldejäävamad reklaamid, millega pakendeid promotud on. Parimate hulka pääsesid: 

This is not the end

Laskesuusa klipid

Pätsike 

Restorani klipp

Õrnsuitsu karbid

Dieeditajad

Jan, kui üks leek kustub, siis süüta uus

Vastutame munadega 

Pa-pa-parimad pakkumised

Mosquito unisex 

“Minu jaoks üks erilisemaid, mis tekitab kahetisi tundeid, on ‘’This is not the end’’. Aga kui statistikat vaadata, siis rahva viimase aja lemmikuid olid lisaks veel Taavi kindad, Laskesuusatamise fänniklipp, Jani leek, Ženja keebid, Õrnsuitsu karbid,” lisab Martin.

Sellist tüüpi jama paraku ei juhtunud

Küsimuse peale, kas mõnikord on tekkinud ka tunne, et nüüd läks reklaamiga pisut üle võlli, vastasid Tabasco töötajad, et seda pole õnneks juhtunud. “Kui tundub, et  on liiga üle võlli, kedagi halvustav või ebaõiglane, siis me pole seda reklaami lihtsalt avaldanud,” selgitavad nad.

Ometi on tulnud ette olukorda, kus on loodetud, et mõni staar saab hakkama konkreetse jamaga, mille saab reklaamiks muuta. “Kuid sellist tüüpi jama paraku ei juhtunud,” tõdevad tabascolased. Ka Martin kinnitab, et on oodatud väga erilist tüüpi tegu, mille nad jätavad siinkohal saladuseks. “See oleks sobinud ühe meie tootega kokku, kuid seda sobivat ei saabunudki. Ja kui ei saabunud, siis poolikult ei hakanud ka tegema,” selgitab Martin.

Staarid on reklaami sattumisega rahul

Reklaamiagentuurile ei ole üldiselt keegi tagasisidet käinud andmas. “Välja arvatud Silvia Ilves, kes kiitis väga meie reklaami ja sellest sündis natuke hiljem ka uus koostööprojekt. Nii, et alati tasub kiita, kui meeldib,” julgustavad tabascolased neile märku andma, kuidas reklaamid meeldivad. Nad lisavad üheskoos, et Pakendikeskuse reklaamidesse saamine on kvaliteedimärk.

“See on minu meelest väga armas, kui reklaami pandud isik seda kuidagi ise jagab edasi või kommenteerib. Näiteks Jan Uuspõld, Ženja Fokin, Silvia Ilves ja mõned teised, kes on meie reklaami kas omakorda veel naljaks keeranud oma sotsiaalmeedias või seda kuidagi muudmoodi võimendanud,” meenutab Martin.

Väga hea ja loodetavasti naljaka ülevaate Pakendikeskuse reklaamidest sai 31.detsembril kell 21.00 TV3-st. Saade on järelevaadatav play.tv3.ee keskkonnas. “Harukordne võimalus veeta aastalõpp Pakendikeskuse seltsis,” sõnab Viiderfeld. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.