Päikeseauto telgitagused: “This is your captain speaking!”

Teate, Solaride päikeseauto meeskond on nagu üks laevameeskond muiste, koos oma tekipoiste, soodimeeste, purjeparandajate, tüürimeeste, pootsmanide, kokkade, kapteni ja muidu peesitajatega. Meie puhul muidugi pole juttugi sellest, et naised pardal ebaõnne tooksid. Vastupidi! Mitmekesine meeskond on tuul meie purjedes! Ja laev on täispurjeis, sest oleme teel tõotatud maa poole, teel Autraaliasse. 

Aga ma valetaks, kui ütleksin, et oleme alati õigel kursil ja sihitult ulgumerel triivimine on meile võõras. Kus sa sellega. See on pöörane seiklus, mille käigus oleme korduvalt sihi kaotanud, piraatide ja merekoletistega võidelnud ning tormituuli trotsinud. Aga ka kärsitult kohapeal loksunud, purjed tuulevaikuses kurvalt laperdamas.

Meie teel on olnud lugematu hulk karisid ja eksitavaid sireene. Aga see käib asja juurde! Oluline on, et meeskond teab, kuhu oleme teel ning annab endast parima, et üheskoos pärale jõuda. Selles osas on meil kõik hästi. Aga hiivame hetkeks ankru ja heidame pilgu Solaride’i möödunud nädala logiraamatusse.

01.12.2020//Tartu// Päikest pole//325 päeva World Solar Challenge’ini//
Möödunud on järjekordne nädal Soalride’i pardal.

Inseneeria:

  • Küpsemas on plaan, kuidas luua masianale ultratark juhtimismoodul. See idee on nii väärtuslik, et sellest ei saa avalikult veel lähemalt rääkidagi. Ideed hakkavad ellu viima vaat et ühed andekaimad noored tarkvaraarenduse talendid, keda siinpool Läänemerd nähtud – suvel Prantsuse Lütesumi lõpetanud Sander Tammer ja Kaarel Reinvars! Kutid komplekteerivad hetkel oma meeskonda ning töötavad läbi ajalooannaale ja ürikuid, et olla arendustööga alustamise hetkeks parimate teadmistega varustatud. See tandem on sõiduvees!
  • Meeskonna noorim madrus Peter Kipp, kes nühib alles Miina Härma Gümnaasiumi pinki, oli möödunud nädalal ametis istme prototüübi loomisega. Mentorina asjal silma peal hoidnud Marten Noorem Tehnikaüliõpilaste seltsist oskas kosta nii palju, et kuju on juba päris hea. Aga hulk tööd on veel teha. Et oma vallutusretkel edukad olla, peame kinni pidama ette antud piirangutest seljatoe kaldenurga ja isetmeasendi geomeetria osas. Lisaks vajab lahendamist istmete jahutus, ventileerimine, pehmusaste jpm. Aga teeme, mis me teeme, selge on see, et 3000 km läbides sureb tagumik mingi aja tagant nii ehk naa ära. 
  • Laevade vedrustusest ei tea me midagi. Küll aga sai Jan Tapveri juhtimisel uuendatud päikeseauto vedrustuse geomeetria. Lisaks käib täistuuridel tootmise ettevalmistamine ja seda sugugi mitte vaid vedrustuse rindel. 
  • Turvapuuri valmistamiseks kasutame ultratugevat terast, mida taaskord käsimüügist ei leia. Sobiva terase leidmiseks on meil mitu õlekõrt varuks, aga sellegi poolest võivad kõik lõunamaa targad oma mõtetest teada anda. 
  • Palmse mehaanikakoja ja Hooandjas kogutud raha eest tellitud Marandi mootorid pole veel kohale jõudnud. Aga teate, neid tehaks Austraalias ekstra meie jaoks ning ees ootavale väljakutsele mõeldes. Seega me veel ei higista. Häid asju tulegki kaua oodata!
  • No ja CADis toimuvat mudeli täiustamist pole vist mõtet mainida. Eesotsas mehaanika tiimi juht Karl August Tatuntsiga möllavad CADis kõik meie meeskonna mehaanikud. 

Mammona:

  • Ootamatult jõudis meieni Sunservice OÜ lipu all seilav rahalaev. Meeskond juubeldas ja lasi oma sõprade auks taevasse mitu vägevat aupauku!
  • Sõlmisime liidu Autraalia päikesepaneelide lipulaeva Maxeoniga – kaua otsitud “käsimüügist kangemad” päikeseelemendid on meie poole teel!
  • Vanad sõbrad Solarstone’ist andsid oma sõna, et kergendavad meie heaks oma kukrut, soetades päikesepaneelidele kontrollerid. See on väärtuslik täiendus senisele toele ja abile, mida neilt saanud oleme!
  • Masinatööstuse liidu abil on meieni jõudnud mitmed potentsiaalsed kaasteelised, eesotsas Afterone’i, Hanza Mechanics’i ja Igusega. Muide, liidu liikmete seast on meid juba päris algusest saati toetanud ka Intar. Kus on, sinna tuleb juurde. Saatke oma tuvipost julgelt teele!
  • Binoklid ninal seirame ümbritsevat, et leida keegi, kes aitaks soetada võimalikult suure energiatihedusega akudElon Muskiga oleme läbirääkimiste faasis, aga võib olla leidub kodumaal mõni tegijam mees või naine, kes abikäe ulatab?
  • Riigikantseleist võeti ühendust ja uuriti, millist abi vajame. Selle tulemusel semutseme nüüd juba ministeeriumidega ning lootetavasti saabub sealt peagi häid uudiseid!
  • Lisaks sellele on varsustusmeeskond koosseisus Priit Salumaa, James McDougall, Timm Vaino, Kaspar Kitsing, Karl-Tanel Paes, Ragnar Meitern, Age Laine, Jarmo Mätnikov, Sigrid Ojavee sisustanud lugematul hulgal tunde, et leida veel eelarvest puudu olevad 200 000 eurot. Päris mitu paljutõotavad vallutusretke on hetkel käsil, aga nendest räägime juba edaspidi. 

Turundus:

  • Hooandja kampaania lõpust on hulk vett merre voolanud, aga me jagame alles pakke. Aga eks jõuluaeg olegi selleks kõige õigem aeg. Hulk ahjusoojasid pusasid Maratist ja sokke SUVAst jõudis möödunud nädalal meie toetajateni. Kes pole veel tänukinki kätte saanud – solariderid koos DHLiga toimetavad lubatu peagi teieni!
  • Värbamise lõpuspurt! Kell kukub käesoleva nädala lõpus, uksed sulguvad ja supertiim saab komplekteeritud. Okei, ehk mõni eriti andekas kandidaat mahub ka hiljem ukse praost sisse. TÜ, TTK, EMÜ, Taltech ja kõik teised talendipangad – ootame teie parimaid tütreid ja poegi oma ridadesse! 
  • Karl August inseneride- ja Sigrid turundustiimist andsid lummava intervjuu Äripäeva raadio saates Cleantech. Enne seda jõudis Sigrid üles astuda veel Garage48 korraldatud üritusele “Empowering Youth: Green TogetherKes teeb, see jõuab!
  • Saime suukorvistatud. AdGorilla sai valmis Solaride’i sümboolikas näomaskid, sest meil ei ole suva. Me kanname maski!
  • Alustasime Instagrami vallutusretke. Jälgi meie tegemisi @team.solaride!
  • Valmistasime ette Facebook LIVE’i “Kuidas ehitada päikeseautot” – jälgi mängu 2. detsembril algusega 18.00: https://www.facebook.com/events/190258356058915

PS: Live’i saab järele vaadata!

Meeskond:
Solaride’iga liitus mitu uut tulevikutegijat:

  • Gerardo Tejada Saracho – elektroonikainsener. Varasemalt töötanud scrum masteri ja arendajana Hispaanias ja tuli Eestisse 5 kuud tagasi 
  • Rasmus Pae – elektroonikainsener. Õpib TalTechis elektroenergeetika ja mehhaanika erialal.
  • Andreas Murga – elektroonikainsener. Õpib Maaülikoolis tehnotroonika erialal.
  • Kaia Liisa Hakk – elektroonikainsener. Õpib TalTechis “materjalid ja protsessid jätkusuutlikus energeetikas” erialal.
  • Yiğit Orhan – mehaanikainsener. Õpib Tartu Ülikoolis materjaliteaduste ja tehnoloogiate erialal.
  • Andres Saarnak – 3D võlur

Aga nüüd, hõissaa ja pudel rummi, merekarud!

Või tähendab, asume tööle!

Autorist: Kristel Leif on Solaride päikeseauto projekti tegevjuht ja turundusmeeskonna mentor. Võimalus teha võimatut ning insipreerida noori katsetma nii iseenda võimete kui tehnoloogia piire, on see, mis Kristelit käivitab.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.