Juulist võtab jaekett Rimi Eestis kasutusele digitaalsed kviitungid, pakkudes klientidele alternatiivi trükitud tšekkidele. Kui kõik Rimi kliendid Eestis otsustaksid trükitud kviitungist loobuda, siis säästetaks aasta jooksul 31 tonni paberit ja raiumisest pääseks enam kui pool tuhat puud.
Enne digitaalsete kviitungite kasutuselevõttu viis Rimi läbi pilootprojekti: iseteeninduskassades tasumisel ilmus ekraanile võimalus paberist kviitungi trükkimiseks. Kuni 80% klientidest otsustas sellest võimalusest loobuda, kinnitades valmisolekut digitaalseks lahenduseks.
Tähtis samm loodusressursside säästmise suunas
“Digitaalne kviitung ei ole Eesti klientide jaoks midagi uut. Kuid selline uuendus Rimi taolistes suurtes kettides on oluline samm jätkusuutlikkuse ja loodusressursside säästmise suunas,” ütleb Rimi Eesti vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats.
Ta lisab, et nii ei hoita kokku mitte ainult paberit, vaid ka ressursse, mida kasutatakse paberi kauplustesse toimetamiseks, printimisteenuste käitlemiseks, ning ka kviitungi trükkimise ootamisele kuluvat kliendi aega.
Lisaks keskkonnasõbralikumale lahendusele saavad kliendid ka praktilistel kaalutlustel põhineva teenuse: kui tekib vajadus garantiiprobleemi lahendamiseks, on kõik kviitungid Sinu Rimi kontol hõlpsasti digitaalsel kujul kättesaadavad, kergendades ostjat murest kviitungi säilitamise, kaotamise või kvaliteedi hääbumise osas.
Igal kliendil on võimalus Sinu Rimi püsikliendiprogrammi profiilis (mobiilirakenduses või veebisaidil www.rimi.ee) ära märkida, et ta ei soovi enam prinditud kviitungeid saada, vaid soovib neid salvestada hoopis rakenduse profiilile või saada neid e-posti teel. Digitaalse kviitungi kasutuselevõtu ajal pakub Rimi kõikidele võimalust kviitungi printimisest ka jooksvalt loobuda. Näiteks iseteeninduskassades avaneb ostu sooritamisel valik loobuda prinditud kviitungist. Tulevikus on ettevõttel kavas pakkuda klientidele peamiselt digitaalseid tšekke ja printida neid ainult eraldi küsimisel.
Katrin Bats kinnitab, et Rimi töötab pidevalt selle nimel, et vähendada oma keskkonnamõjusid ja tutvustada igapäevaselt vastutustundlikke tarbimisvalikuid. Hiljemalt aastaks 2030 on ettevõttel plaanis kasvuhoonegaaside heitkogused nullida ja ühekordselt kasutatavad tarbeained täielikult kaotada.
“Trükitud kviitungivormist loobumine vähendab oluliselt praegust jäätmete hulka. Juba praegu kasutab igas kuus üle 100 000 kliendi Rimi mobiilirakendust kõikides Balti riikides. Seetõttu on kviitungite digitaalne kättesaamine ka järgmine loogiline samm,” selgitab Bats.