Klientidel on kaubavaliku laiendamisel suur roll: kuidas saab igaüks kaasa aidata kodumaise kaubavaliku suurenemisele?

Rimi ostujuht Maris Rannus rõhutab, et kui klient ostudega kuidagi kodumaise valiku suurendamisele kaasa ei aita, siis ei saa kauplus tooteid kahjuks ka pikalt sortimendis hoida. Paraku tähendab müümata jäänud toit raisatud toitu, mis omakorda on Rimile väga oluline teema.Foto: Rimi

Eestlane armastab kohalikku toitu ning Eestimaist kaupa tarbitakse üldiselt hea meelega. Tihti on kodumaist toodangut  lihtsalt suurtest kauplustest keeruline üles leida. Kuidas kliendina oma soovidest jaekettidele märku anda ja aidata kaasa sellele, et kohaliku kauba valik suureneks ja et selle lettidelt lihtsamini üles leiaks?  

Rimi alustas kodumaist valikut koondava letiga “Talu Toidab” kümme aastat tagasi. Toona tekkis kauplustes vajadus suurendada kodumaise toodangu osakaalu ja müüki. “Talu Toidab” on nüüdseks juba paljudele tuttav ning tähendab sisuliselt justkui väikest talupoodi keset suurt müügisaali. Rimi ostujuhi Maris Rannuse sõnutsi aitab selline formaat  ka väga väikestel tootjatel Rimi lettidel oma tooteid müüa.

“Tavapärased kaubandusketid nõuavad kõikide poodide varustamist suures koguses ühesuguse kaubaga, väiketootjale käib see aga üle jõu,” nendib Rannus. Ta lisab, et samuti kipuvad värsked ja ainuomased maitsed masstootmise puhul esimesena kaotsi minema. 

Eestimaine toodang nähtavale

“Talu Toidab” koondab endas üle kolmesaja väiketaluniku, kelle tooteid erinevates poodides müüakse. Tänaseks on Talu Toidab laienenud enam kui kolmekümnesse Rimi kauplusesse ning laienemine jätkub.

“Eesti tootjatega, kelle tootmismahud on suuremad, sõlmime otselepingud ning teeme pidevat koostööd leidmaks lahendusi, kuidas saaksime värskete kodumaiste saaduste, näiteks puu- ja köögiviljade hooaega veelgi pikendada,” räägib Rannus.

Tema sõnul on Rimi soov, et kliendid saaksid jaekaubandusest kauem värskeid kodumaised vilju osta. Paraku vajab see sektor suuri investeeringuid ning praegu on aastaringselt Eestis saadaval vaid loetud valik puu- ja köögivilju.

Rannuse sõnutsi püütakse Rimi kliendile Eestimaise kauba leidmine siiski üha lihtsamaks teha. “Oleme hinnasilte nii müügisaalides kui e-poes sinimustvalgete lippudega märgistanud, teeme kodumaiste kaupade eriväljapanekuid ning kampaaniaid,” loetleb ostujuht.

Kuidas klient saab kaasa aidata?

Klentidel on kodumaise kaubavaliku laiendamisel Rannuse sõnul oma roll. Nad saavad kaasa aidata ostuvalikutega. Alati ei ole kohalik toit muidugi kõige soodsam, kuid mida paremad on kohalike toodete müüginumbrid, seda suurem võimalus on kaubandusketil seda sortimenti laiendada ja kasvatada ka väiksemates kauplustes.

Ostujuht tõdeb, et kui klient ostudega kuidagi kaasa ei tule, siis ei saa kauplus tooteid kahjuks ka pikalt sortimendis hoida. Paraku tähendab müümata jäänud toit raisatud toitu, mis omakorda on Rimile väga oluline teema.

Kliendid soovivad vaheldust

Rannuse arvates on oluline pakkuda klientidele mitmekülgset valikut. “Läheme kaasa uute toodetega, millesse usume. Kahjuks pole kõik valikud muidugi edukaks osutunud,” tõdeb ta ja toob näiteid kaupadest, mille müüki edu pole saatnud – korduvalt on Rimis proovitud müüa näiteks piimakisselli, erinevat kohalikku valget kala ja erilisemaid marineeritud grill-liha tooteid, aga õnnestunud see ei ole.

Positiivsete üllatajatena toob ta välja aga väiketootjate lahjad alkohoolsed joogid, näiteks vahuvein “Rabarbara” on saavutanud ostjate hulgas suure populaarsuse.

“Talu Toidab” müüb aastaringselt teravilja- ja pagaritooteid, mune, maiustusi, mett ja taimeteesid, hoidiseid, suvel ka värskeid maitsetaimi ja marju. Suuremates kauplustes on saadaval piima-, liha- ja kalatooted ning köögiviljad. Kogu kaubavalikust on üks populaarsemaid müügiartikleid aga mahemunad.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.