Muutused on osa elust ja nii astus ka üks Eesti tuntumaid kaubamärke, Eesti Pandipakend, koos reklaamiagentuuriga Refleks julge sammu brändiuuenduse suunas. Uuenduskuuri läbisid nii vana pudel kui ka slogan.
Et kajastada kaasaegset maailma ja pandipakendite tähtsust keskkonnateadlikkuses, on Pandipakend otsustanud vahetada oma senise logo välja uue ja ajakohasema vastu. Põhjus uuenduseks on üsna lihtne – ka Eesti Pandipakendi koduleht on olnud juba mõnda aega uuendamise ootel.
Enne selle tööga alustamist otsustati visata pilk kogu organisatsiooni visuaalsele identiteedile. “Olime taustal ka organisatsiooni missiooni ja visiooni sõnastusi üle vaatamas ja kompotina tundus hea aeg siis kõigega juba korraga tegeleda,” selgitab Eesti Pandipakendi kommunikatsioonijuht Kerttu-Liina Urke.
Ometi ei tahetud muuta midagi drastiliselt, vaid lihtsalt kaasajastada disainikeelt. Nii saigi loodud uus stiiliraamat, mis sisaldab muuhulgas ka keskkonnahoidlike digitaalsete visiitkaartide kasutuselevõtmist. Lisaks läbis uuenduse Eesti Pandipakendi slogan, milleks on nüüd “Hoiame homset!”
Uus slogan on selgem ja lihtsam
Samm teha läbi brändiuuendus ei puuduta ainult visuaalset identiteeti, vaid ka Pandipakendi tulevikku ning organisatsiooni rolli jätkusuutliku tarbimise edendamisel Eestis. Reklaamiagentuuri Refleks projektijuht Kristel Hall selgitab, et Pandipakendi uus bränd on selgem ja lihtsama visuaalse keelega, et oluline oleks kõigile arusaadav. Kuna aeg ja suhtumine jätkusuutlikku keskkonda on palju muutunud, siis sai see ka peamiseks ajendiks uuenduse läbiviimisel.
“Pandipakendi uus nägu on arusaadav, lihtne, selge ja vastutustundlik. Mitte ainult Pandipakend ei taha paremat ja rohelisemat tulevikku, vaid meie kõik. Uus slogan “Hoiame homset!” on üleskutse ja teadvustamine, et me teeme seda kõik koos, ühise eesmärgi nimel,” selgitab ta.
Peamised märksõnad uuenduse juures on koostöö tarbijaga, jagatud vastutus, üheselt mõistetav infovahetus, puhas roheline keskkond ja teekond parema tuleviku poole. “Uue graafika peamisteks elementideks on planeedid ja teekonda ning ringlust kujutavad nooled, mis jagavad kõigile selget infot,” räägib Hall.
Kuna endises visuaalses keeles oli nii agentuuri kui ka Pandipakendi esindajate hinnangul palju müra, siis tundus loogiline, et info jagamine peab olema selgem. “Väga konkreetne, oluline ja kindla fookusega teema peaks olema kõigile üheselt mõistetav ja seda uue graafika loomine võimaldabki. Puhtam ja selgem lähenemine loob tarbijaga suhtlemiseks rohkem võimalusi ja nii saame kõik koos oma maailma rohelisemaks muuta ja seda ka hoida,” lisab Hall.
Mitu kuud tõsist tööd tõi soovitud tulemuse
Kui võiks arvata, et brändiuuendus on lihtne töö, mille saab paari koosolekuga tehtud, siis päris nii asjad ei käi. Pandipakendi brändiuuenduse teema oli laual olnud juba pikemat aega. Konkreetse projektiga tehti Refleksis algust märtsis ja kokku läks ligi neli kuud, kuni Eesti Pandipakendi värske bränd päris valmis sai.
“Töötasime agentuuriga läbi mitmeid logovärskendusi, mängides peamiselt meile omase pudeli kujutisega, joone ehk noolte paksuse ja suunaga. Sellega olime kohe kõik päri, et kaotame logomummult säbrulise tausta, sest see kujundus oli oma aja ära elanud,” täpsustab Urke.
Oluline oli siinjuures just see, et erinevaid variante visualiseerides saadi aru, mis kindlasti ei toimi. “Vaatasime ka oma valdkonnas tegijate seas ringi, et säilitada oma eristuv nägu,” lisab Urke.
Kõige olulisem oli Halli sõnul lähteülesande paika saamine ja ühtse mõtteruumi defineerimine. “Kui see on korralikult vormistatud, siis on ka tõenäosus suurem, et tulemus vastab püstitatud eesmärgile,” selgitab Hall. Nii klient kui töö tegija tõdevad, et hea tulemuse saavutamisele aitas kindlasti kaasa kümne aasta pikkune koostöö ja teineteise tundmine.
Uue logo, slogani ja stiiliraamatu väljatöötamine möödus koostöös Refleksiga diskuteerivas ja töises õhkkonnas ning lõpptulemusega jäid rahule mõlemad osapooled.
“Sügise teises pooles asume värskelt valminud logo tutvustama ka laiemale avalikkusele, seda läbi uue pandipakendite ringlussevõtu kampaania,” jätab Urke lõpetuseks üles väikese salapära.