Poeriiulite vahel jalutades märkab tähelepanelik ostja sageli, et nii mõnegi toote pakendil on kas ICA või Rimi märgis. Sellist märgist võib kohata näiteks pähklite, kuivainete, piimatoodete, konservide, aga ka tekstiili- ja hügieenitoodete pakenditelt. Mida märgis tähendab ja mille poolest on omamärgitooted erilised?
Kvaliteet on kõige alus
Kui pakendil on brändi või tootjana kirjas Rimi või ICA, tähendab see seda, et tooted on valminud koostöös Rimi emafirma ICA-ga. Viimase näol on tegemist suures osas Rootsi päritolu toodetega, mille valikusse kuuluvad paljud toiduained, tervisetooted, ilukaubad ja lemmikloomatooted.
Omamärgitoodete alt leiab ka eraldi I love eco sarja, mille teeb eriliseks asjaolu, et kõik selle märgisega kaubad on toodetud võimalikult puhtalt ja keskkonnasõbralikult. Kogu sarja kaubavalik on pärit sertifitseeritud mahepõllumajandusettevõtetest, mis järgivad rangeid nõudeid.
Kas märgisega tooted on kallimad?
Rimi omamärgitoodete juht Elina Baranovska sõnul on märgis justkui garantii, et tarbija viib koju kvaliteetse kauba. “Meie meeskond näeb poelettidele jõudva valiku koostamisel kõvasti vaeva, et pakkuda klientidele just seda, mida nad tahavad,” rääkis Baranovska. “Hindame nõudlust ja turgu ja valime koostööpartneriteks just sellised ettevõtted, mis tagavad ostjale hea kvaliteedi ja hinna suhte. Rimi märgi all saavadki kokku kvaliteet, keskkond, tervis ja hind.”
Koostööpartnerite hulgast leiab nii kohalikke Eesti ettevõtjaid kui ka tuntud tootjaid Baltikumist ja mujalt maailmast.
“Otsime pidevalt viise, kuidas tulla tarbijale vastu ja pakkuda neile tervislikke ja jätkusuutlikke tooteid,” kinnitas Baranovska. “Oluline on see, et sellised tooted oleksid tarbijale taskukohased. Päris kõik omamärgitooted ei pruugi olla oma kategooria odavaimad, aga enamik kindlasti on. Näiteks jäävad Rimi Basic sarja tooted oma kategoorias hinnaskaala madalamasse otsa.”
Millistele kriteeriumitele peavad omamärgitooted vastama?
Baranovska sõnul on Rimil neli olulist väärtust: usaldusväärsed suhted partneritega, kvaliteetsed koostisosad, tervis ja keskkonnahoid.
“Ligi 90 protsenti Rimi partneritest on sertifitseeritud ning vastavad GFSI ehk globaalsele toiduohutusstandardile,” kinnitas Baranovska. “Kõik koostisosad on kvaliteetsed ja omamärgitooted mitte ainult ei vasta standarditele, vaid lausa ületavad neid.”
Samuti on omamärgitoodete puhul võetud sihiks parandada tervislike toodete valikut. “Vähendame oma toodetes suhkru, soola ja transrasvade sisaldust,” selgitas Baranovska. Näiteks on Rimi Free sarja tooted gluteeni- ja laktoosivabad ning Rimi Greatlife sari sisaldab tavalisest rohkem kiudaineid, täisteravilju, vähem suhkrut ja soola ning rohkem tervislikke rasvu.
“Väldime transrasvu, sünteetilisi magusaineid, GMO-tooteid, lõhna- ja värvaineid ja Azo värvaineid,” kinnitas Baranovska.
Sealjuures on oluline kanda hoolt keskkonna eest ning jälgida, et tootmisprotsess oleks võimalikult loodussõbralik. Selleks hakatakse alates 2025. aastast omamärgitoodete pakendamiseks kasutama vaid taaskasutatavat plasti.
Rimi omamärgitoodetega saab lähemalt tutvuda siin.