Keeruline aasta on pannud inimeste ostuharjumustele põntsu: iga kolmas eestlane otsib odavamaid alternatiive

Rimi on sooduspakkumised klientidele veel nähtavamaks teinud. Mõned päevad enne “kõlblik kuni” tähtaja kukkumist hinnatakse tooted Rimis alla kuni 50 protsenti.Foto: Rimi

Viimane aasta ja kasvav inflatsioon on raputanud korralikult inimeste ostuharjumusi. Poes vaadatakse hoolikamalt ringi ning ostud planeeritakse rohkem läbi. Kuidas käia poes nii, et ostukorv püsiks võimalikult soodne, kuid ei peaks järeleandmisi tegema toidulaua tervislikkuses?

Rimi andmed näitavad, et aina rohkem proovitakse toidult säästa ja kõige sagedamini tehakse seda kampaaniatooteid valides. Samuti on inimesed valmis läbi käima rohkem kauplusi, et leida parimaid pakkumisi. 

Oma lemmiktoodetest ei soovi inimesed üldjuhul täielikult loobuda, kuid toidukaupade meeletu hinnatõus on teinud oma korrektuurid ning üha rohkem otsitakse sarnane, ent odavam alternatiiv, mis ostukorvi veidikenegi soodsamaks muudab.

Omamärgitooted tagavad suurepärase hinna-kvaliteedi suhte

Rimi ostujuhi Talis Raaki sõnul otsivad kliendid üha enam nutikaid alternatiive, kuidas oma toidukorvi soodsamaks muuta või sinna põnevaid täiendusi võimalikult odavalt leida. “Heaks näiteks on Rimi omamärgitoodete müük, kuna nende hinna-kvaliteedi suhe on ostja jaoks paigas,” selgitab Raak. Kliendid on need kenasti omaks võtnud, mille ilmekaks näiteks on Rimi kaubamärgiga juustu müüginumbri kahekordistumine. “Samamoodi on aina populaarsemaks saamas Rimi pastad, piimatooted, kanafileed ja palju muud,” selgitab Raak.

Iga kolmas Eesti inimene valib toitu odavamate toodete seast

2022. aasta suvel läbi viidud Kantar Emori ja Toiduliidu ostukäitumise jaeseire uuring näitas samuti, et olukord on muutunud: inimeste hinnatundlikkus on aastaga märgatavalt kasvanud – odavamate toodete seast valib toitu poes iga kolmas Eesti inimene. 

Rimi on sooduspakkumised klientidele veel nähtavamaks teinud. Mõned päevad enne “kõlblik kuni” tähtaja kukkumist hinnatakse tooted Rimis alla kuni 50 protsenti ja praegune statistika juba näitab, et nendest üle 70 protsendi ostetakse ka ära. See tähendab mitte ainult soodsamat ostukorvi, vaid ka üleüldist toidu raiskamise vähenemist.

“Nii saab toidulauale palju soodsamat värsket liha või kala, kui see on näiteks plaanis samal päeval õhtuks valmistada,” märgib Raak. Eriti mugavaks teeb asja see, et soodsaid pakkumisi saab vaadata ka Rimi äpis. Nii on inimestel võimalik leida lähimast kauplusest just seal viimase päeva soodustusega saadaval olevat kaupa.

“Meie uus lähenemine on hea võimalus pere eelarvelt survet maha võtta ning samas säilitada ka kõrgemate hindade juures võimalikult tervislikud toitumisharjumused,” räägib Raak. 

Küll aga tuletab Raak äpisõpradele meelde, et sooduskaupade nimekirja uuendatakse äpis üks kord päevas, keskpäeval. Nii et tasub olla kärme, sest vahel võib õhtul poodi minnes juba kõige ihaldatum kaup olla lettidelt otsas.

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Kord nädalas

Hoolid Eesti loodusest ja tahad olla kursis keskkonnauudistega?

Saadame sulle kord nädalas ülevaate Eesti suurima roheportaali parimatest lugudest.