Targa tarbija blogi

Muuda oma ostukorv märgatavalt soodsamaks: Rimi tuli turule nutikate allahindluskleebistega

Otsi uusi allahindluskleebiseid Rimi kauplustest üle Eesti.Foto: Rimi

Rimi on oma kauplused varustanud uute allahindluskleebistega, mis annavad kliendile infot säilivustähtajale lähenevate toodete kohta. Nii on ühest küljest võimalik muuta oma ostukorv tunduvalt odavamaks ning teisest küljest vähendada toidu raiskamist. Kuid mis teeb need kleepsud nutikaks?

“Esmapilgul ei pruugigi aru saada, et tegemist on kuidagi teistsuguse lahendusega kui see, mida teised kauplusedki kasutavad,” nendib Rimi vastutustundliku ettevõtluse juht Katrin Bats. 

Nutikus seisneb Batsi sõnul ka selles, et tegemist ei ole inimotsusel põhineva tööga, vaid kleebiste süsteem on automatiseeritud. “Kui muidu on näiteks üle Eesti 40 poodi, kus 40 inimest otsustavad, millised tooted tuleb alla hinnata, siis Rimi on kasutusele võtnud süsteemi, kus süsteem on teinud arvutused laoseisude järgi ning ütleb, kui suure protsendiga tasub toodet alla hinnata,” räägib Bats. Üks inimene lihtsalt ei suuda oma töö juures kogu seda andmemahtu läbi töötada ning automatiseeritud lahendus muudab selle palju efektiivsemaks.

Süsteem arvutab ise vajaliku allahindluse

Nutikas süsteem võtab arvesse ka eelnevaid müüke ning annab vastavalt kaupluste seisule sobiva allahindlusprotsendi. “Kui Ülemiste Rimis on tellitud kauba jääk suurem kui näiteks Võru Rimis, siis annab süsteem info hinnata Ülemistes kaupa rohkem alla,” selgitab Bats. Tema sõnul on see ettevõtte seisukohalt hästi efektiivne ka selle nurga alt, et annab võimaluse järgmisi tellimusi iga poe kohta paremini arvestada ning seeläbi toidu raiskamist veelgi vähendada.

Lihtne süsteem tagab kliendile suurema valiku

Kliendi jaoks on suurim võit kindlasti see, et kuna süsteem on tehtud väga lihtsaks, siis teeb töötaja seda tööd suure tõenäosusega ka korralikumalt. “Ja täna juba võime tõdeda, et süsteem töötab. Kliendid on süsteemi hästi omaks võtnud ning ostavad neid tooteid heameelega,” on Bats rahul.

Allahindlus ulatub 70 protsendini

Kõige olulisem on teadmine, et allahinnatud tooted ei ole kuidagi kehvemad ega halvema kvaliteediga kui need, mille säilivusaeg on kaugemal. “Kui tead, et tarbid toote kohe tänase või homse jooksul ära, siis võib see 30–70-protsendiline allahindlus muuta ostukorvi tunduvalt soodsamaks, mis tänase inflatsiooni valguses on väikegi abi,” räägib Bats.

Kindlasti võiksid kõik, kes soovivad toidukadusid vähendada, otsida poeriiulitelt allahindluskleebisega tooteid. “Võttes arvesse kõiki nüansse, kus süsteem aitab arvestada seniseid laojääke ning kliendile on antud veel parem võimalus hankida soodushinnaga tooteid, võiks see tulevikus vähendada neid tohutuid toidukadusid, mis hetkel on endiselt väga suured,” sõnab Bats lõpetuseks. 

Populaarsed lood mujal Geeniuses

Ära jää ilma päeva põnevamatest lugudest

Telli Geeniuse uudiskiri

Saadame sulle igal argipäeval ülevaate olulisematest Geeniuse teemadest.