Coca-Cola Company suurendas 2022. aastal plastpakendite kasutamist 206 000 tonni ja PepsiCo 100 000 tonni võrra, avaldas tänavu novembri alguses Oceana. Maailmamere kaitsele pühendunud suurim rahvusvaheline organisatsioon märgib, et need kaks ettevõtet on lubanud plastpakendites ümbertöödeldava materjali sisaldust suurendada ja plastpakendi kasutamist veelgi vähendada, aga selleks tehtud edusammud on marginaalseid. Plastikogus on hoopis suurenenud.
Kaks nädalat pärast Oceana teadet astuvad Coca-Cola Company Brüsselis asuvasse uurimis- ja arenduskeskusse paarkümmend Euroopa ajakirjanikku. Selliseid visiite korraldatakse harva, viimati viie aasta eest. Nüüd on olukord aga kriitilisem kui siis. Üleeuroopaline rohepööre on võtnud orkaani mõõtmed. Süsinikuheite vähendamise kohustus on nagu kirves ettevõtete pea kohal. Coca-Colale on suunatud eriti palju teravaid pilke, sest suurfirma toodangul on globaalne mõju mitte ainult keskkonnale, vaid ka inimeste eluviisile ja tervisele.

Surve Coca-Cola Companyle on kestnud aastakümneid. Kui varem sai kriitikale vastata lühilausetega, siis nüüd on vaja näidata tulemusi, kuidas reaalselt plastireostust ja süsinikuheidet vähendatakse ning tervislikumaid karastusjooke valmistatakse. Coca-Cola on tasapisi seda teinud, aga keskkonna- ja tervisekaitsjad ootavad joogitootjalt senisest kiiremat ja tõhusamat tegutsemist, tulistades suurfirma suunas mitte üksiklaske, vaid valanguid.
See lugu on Geeniuse ja PRO tellijatele.
Logi sisse või vormista tellimus
- Ligipääs seitsme Geeniuse portaali kõikidele artiklitele.
- Ajakirjade Autoleht, Autoleht Ekstra ja Digi artiklite lugemisõigus veebis.
Tellija andmed
Soovid maksta arvega, teha hulgitellimuse või otsid teistsugust tellimust? Kõik tellimisvõimalused leiad siit.